Inpakken en wegwezen

13 januari 2019 - Waddinxveen, Nederland

Nou... inpakken en wegwezen is het nog niet helemaal, want ik mag nog precies 16 dagen wachten. Genoeg tijd om de nodige voorbereidingen tot op de puntjes uit te voeren. Waaronder een controlecheck of ik alle spullen al heb, maar ook het vinden van een leuke blog voor familie en voor mijzelf. Voor mijzelf? Jazeker... Tijdens het reizen vliegt de tijd soms letterlijk aan je voorbij. In een eerdere reis/stage van 5 maanden op Bali heb ik geen dagboek of reisblog bijgehouden. Nu jaren later is dit echt een gemis. Je indrukken en herinneringen vervagen (helaas) over de jaren heen en een dagboek is dan toch wel echt een uitkomst om de herinnering levend te houden. Daarnaast lijkt het mij rustgevend om tijdens je reis stil te staan bij wat je allemaal hebt gezien en gedaan... Kortom... Deze blog is voor thuisblijvers, enthousiastelingen, andere reizigers, familie, vrienden, kennissen, collega's en mijzelf.

IMG_20190113_142451

Op 29 januari vlieg ik met KLM naar bangkok. Vanuit daar gaat mijn reis beginnen naar het noorden van Thailand. De route staat nog niet vast en daarbij is dus niets 100% zeker. Ik heb wel meerdere routes uitschreven zodat ik wel een leidraad heb (de chaoot die ik ben). Zoals het er nu naar uit ziet neem ik nog een stukje Laos (Luang Prabang) mee en zal ik vanuit daar terug vliegen naar Bangkok om Bryan op te halen. Samen vliegen wij dan door naar Vietnam. In Vietnam zullen we van het noorden naar het midden van Vietnam reizen om vanuit daar te vliegen naar Bali en ons laatste weekje vakantie in alle rust (en luxe) door te brengen.

Aanschouw overigens de foto met (niet eens alle) spullen... HELP ! Hoe ga ik dit doen?! Voor alle mannen onder ons die denken "ja vrouwen en kleding". 80% van mijn bagage bestaat uit accessoires, elektronica (om elke herinnering nu veilig vast te leggen) en andere reisbenodigdheden. Straks zal ik ervaren wat ik van alle spullen daadwerkelijk ga gebruiken en wat ik zal missen... In ieder geval heb ik er super veel zin in ! De laatste regeldingetjes moeten worden gedaan en dan is het een kwestie van ontstressen om rustig met take off te gaan.

Liefs en tot 29 januari !

x Wal